Tämä päivä osoittautui aika kalliiksi. Ja useita ensimmäinen kerta juttuja tuli eteen. Se lienee se murphyn laki, joka pistää asiat tapahtumaan samana päivänä. Tai sitten minua vain koetellaan - miten pinna kestää ja milloin se katkea..

Ensimmäinen kerta, kun

- potkaisin jalkani ovenkarmiin niin lujaa, että varvas taisi murtua..

- ystäväpiiriini kuuluu henkilö, jonka ammatti on personal trainer..

- soittivat minulle ruokatarviketilaukseeni liittyen, että tätä ja tätä ja tätä ja tätä ei löydy, otatko jotain tilalle - valitse heti nyt puhelimessa.. Ja samalla toisella korvalla kuulen loiskutusta..

-pikkumies on huomannut isosiskolla auki jääneen vessan oven. Arvaatko jo loput? Juu, vessanpöntössä on vettä ja se pojat sitten roiskuu! Ihan omin pikku kätösin..

- pikkumies osasi avata vetoketjun äidin laukusta, etsiä käsiinsä aurinkolasit ja repiä toisen sangan irti.. Lienee syytä mainita, että olen melkein sokea kana ja nuo oli tietysti vahvuuksilla olevat arskat..

- keitin kaurapuuroa kiinassa - ihan koska teki kaurapuuroa mieli..

- imuroin kiinassa, koska pikkumies löysi keittiön alakaapista lasikulhon sillä välin, kun äiti keitti puuroa. Äiti huomasi lasikulhon siinä vaiheessa, kun se oli pikkumiehellä käsissä ja voin muuten sanoa, miten hidastetusti näin kulhon tipahtavan kivilattiaan. Ääni ja sirpaleiksi hajoaminen ei ollut enää hidastettua..

- kuulin sanat "Oli äiti maailman parasta iltapuuroa, kaurapuuroa" pikkuneidin suusta. Ja tämä neiti ei suomessa viimeiseen puoleen vuoteen suostunut kaurapuuroa edes syömään..

Tänään olen myös ensimmäistä kertaa miettinyt sitä, että pitäisikö minun alkaa siistimään kirjoitustani ja kiinnittää huomiota myös kielioppiin. Tähän asti olen kirjoittanut samoin kuin puhunkin ja se varmasti pistää ainakin muutaman kaverini silmään - siis kielioppi. Terveisiä opinnäytetyön opponentille ! Toisaalta, tämä tyyli sopii minulle. Suoltaa tekstiä kovin hirveästi ajattelematta..

Aiemminkin olen sitä ihmetellyt ja ihmettelen taas. Miten lapsella voikin olla niin ilmiömäinen muisti? Vai onko se vain sitä, että itsellä on edelleen imetyshuurun sekoittama pää ja unohtelen kaikkea. Sen valossa taas toisten asioiden muistaminen tuntuu lähes luonnottomalta. Pikkuneiti nimittäin tuumasi minulle sunnuntaina matkalla hotellista Ikeaan, että "Tuolla äiti on miesten tietokoneliike." Niin, hän näki Applen omppu logon. Minun piti tarkistaa, että miten niin miesten?! No, kun se on.. hmph!

Lopuksi hieman edellistä sivuten voisinkin todeta, että "Jos elämäsi tuntuu liian helpolta - hanki windows!". Tuo on kyllä tullut niin monta kertaa taas esille, kun tämän oman miniläppärin olen saanut.. Onneksi tämä on kuitenkin pinkki lievittää hiukan mielipahaa.